protikladné, vzájemně se téměř vylučující oblasti. Hra představuje otevřenou, aktuální, neúčelnou formu pohybování se, zatímco sport Výtoň je pojat jako pevněji stanovené, pravidly svázanější a uzavřenější pohybové jednání. Přechody mezi nimi jsou však plynulé. Ostatně Vyšehrad cvičením dětech děti se nezajímají o pojmy. Hrát si je pro ně nadřazeným pojmem pro všechno co dělají s chutí a radostí, obětavě a vytrvale Zimmerová, R. Rádi bychom dosáhli cíle, aby se děti věnovaly pohybovým aktivitám denně. K tomu je nutno vytvořit prostředí přirozeně působící na vnitřní motivaci dětí a jejich zapojení do pohybových aktivit. Pokud dětem nabídneme pestrou paletu pohybových aktivit, ze které si mohou vybrat jim blízké, poutavé a lákavé činnosti, můžeme je snadněji získat pro náš záměr. Snažíme se nabízet takové aktivity, které lze využívat v průběhu dne i celého aktivního života. Zásady pro učení se pohybu Respektování biologického času Motivace Zábavnost vyvolat zájem, pak je učení snadné a důkladné Kontakt s dítětem přes všechny smysly Opakování aby se vytvořila paměťová stopa v mozku Střídání protikladů záklon po předklonu apod. Kontrola zpětná vazba upravuje vadné provedení Nenapomínání místo kárání chválit, upravit příkaz, říci ne jiným způsobem Mezi obecná doporučení patří, že dítě potřebuje každý den minimálně jednu hodinu pohybové Folimanka aktivity pro svůj zdárný motorický vývoj, nejlépe rozložené v kratších úsecích do celého dne. Je vhodné postupně zabudovat správné cvičení pro děti Vyšehrad
držení těla do všech činností Zemánková, M., Vyskotová, J., Každodenní pohybové činnosti jsou pro děti velmi důležité, protože děti mateřskými školami Praha 2 Vyšehrad