pravidelně nevěnují. V této práci jsou uvedena fakta, kterými by se měli zabývat odborníci, závěry pro praxi, ale také doporučení, na co by se měl zaměřit výzkum. V dnešní uspěchané době lidé procházejí neustálými stresovými situacemi, honí se za úspěchem, prestiží a cvičení pro děti Karlovo náměstí oceněním. Obstát v dnešní společnosti vyžaduje mnoho úsilí i pro člověka, který netrpí žádným handicapem. Jak těžké to tedy musí dětské cvičení Karlovým náměstím být pro jedince trpící syndromem ADHD, kteří se projevují vysokou aktivitou, impulzivitou a sníženou sebekontrolou a nezasvěceným lidem mohou připadat jako nevychovaní S dětmi trpícími syndromem ADHD pracuji čtvrtým rokem, z toho dva roky ve školní družině, kam děti docházejí po vyučování. Pro děti s ADHD je složité najít výchovné aktivity, které by je zaujaly, bavily a zároveň by u nich chvíli vydržely. Do výchovných aktivit školní družiny mi přišlo vhodné zařadit psychomotorické hry o kterých je známo, že zlepšují pozornost, motoriku a posilují sociální vztahy. Mají tedy vliv na oblasti, s kterými mají děti s ADHD problémy. Psychomotorika je pohybová aktivita, která zahrnuje mnoho barevných a netradičních pomůcek a nových her a učí děti mít radost z pohybu. V diplomové práci se tedy pokusíme Karlovo náměstí zjistit vliv psychomotorických her na pozornost, motoriku a zlepšení sociální interakce u dětí s ADHD. TEORETICKÁ VÝCHODISKA OSOBNOST Národní třída DÍTĚTE MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Osobnost lze definovat jako relativně stabilní systém, komplex vzájemně propojených somatických a
psychických funkcí, který determinuje prožívání, uvažování a chování jedince, a z toho vyplývající jeho vztah s prostředím Vágnerová s Biologické hledisko Fyziologie Posuzování výšky a hmotnosti je nejčastějším, nejjednodušším, ale současně nejméně cvičení pro děti Karlovo náměstí průkazným ukazatelem vyspělosti dítěte Langmeier Krejčířová Křivka růstu se často omezuje na výšku a váhu dítěte, ale ve skutečnosti je mnohem složitější působením zákona nerovnoměrného vývoje. Četnými badateli byl zkoumán fakt, že se tělesná ústrojí nerozvíjejí ve stejném tempu. Každý z pěti vývojových typů, kostrový, dýchací, nervový, mízní, močopohlavní, se rozvíjí jinou rychlostí. Nejrychlejší vývojové tempo má systém mízní a nervový. Tato výběrovost se řídí důležitostí orgánů a intenzitou věkových potřeb. Karlovu náměstí cvičí dítě Protože má pro sjednocení chování základní význam kůra mozková, zakládá se velmi záhy Příhoda Při vstupu do školy bývá u školáka Výtoň již uskutečněna první tvarová přeměna postavy. Růst těla je i po vstupu do školy ještě zrychlený a zpomaluje se kolem roku, u chlapců dětských jeslích Prahou 2 Karlovým náměstím